پوست

بستن منافذ باز پوست

بستن منافذ باز پوست

منافذ باز صورت که خیلی‌ها با اسم پوست پرتقالی می‌شناسند، از مشکلات پوستی‌است که شاید هرکسی درگیر آن نباشد، عمق مشکل‌آفرینی‌اش را درک نکند. بستن منافذ باز پوست به‌ویژه برای خانم‌ها در اولویت است.

این منافذ علاوه بر آنکه اجازه نمی‌دهد آرایش به زیبایی روی پوست خانم‌ها -اصطلاحاً- بخوابد، از زیبایی و لطافت ظاهری پوست هم کم می‌کند و حساسیت آن را بالا می‌برد.

اگر به تازگی روی پوستتان علائم باز شدن منافذ را می‌بیند، زودتر به حالش فکری کنید که از پیش‌روی این موضوع جلوگیری کرده باشید. اگر هم برای مدت طولانی است که پوستتان پرتقالی شده، نگران نباشید؛ راه‌هایی وجود دارد که این مشکل را تا حدی حل می‌کند.

انواع مختلف منافذ باز

منافذ O شکل که احتمالاً در منطقه T شما دیده می شوند. آنها گرد شکل هستند. اگر مستعد آکنه هستید یا پوست چرب دارید، این نوع منافذ بزرگ ظاهر می شوند.

2. منافذ U شکل خشکی پوست علت این نوع منافذ است.

3. منافذ Y شکل با افزایش سن، تولید کلاژن در پوست کاهش می یابد و روی گونه ها ظاهر می‌شوند.

علت منافذ باز پوست چیست؟

فولیکول‌های ضخیم موتولید بیش از حد سبومژنتیک
کاهش خاصیت ارتجاعی اطراف منافذآسیب خورشیدسطوح پایین تولید کلاژن که معمولاً به دلیل افزایش سن ایجاد می شود

راه های ساده بستن منافذ باز

برای بستن منافذ باز پوست یا جلوگیری از بزرگتر شدن آنها ابتدا باید سبک زندگی خود را تغییر دهید، درمان‌های خانگی و کلینیکال انجام دهید تا نتیجه مناسب را در پوستتان ببنید. در ادامه نکاتی را خواهیم گفت که رعایت آنها برای داشتن پوستی خوب، ضروری است.

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید

استفاده از کرم ضدآفتاب از کم‌آبی پوست شما جلوگیری کرده و با مرطوب نگه داشتن پوست از تولید سبوم اضافی جلوگیری می‌کند. اگر پوست چربی دارید، یک ضد آفتاب‌های مینرال انتخاب کنید تا منافذ پوست شما را مسدود نکند.

آب به اندازه کافی بنوشید

هیدراته نگه داشتن پوست برای جلوگیری از خشک شدن آن ضروری است. روزانه حداقل دو لیتر آب بنوشید. پوست کم آب می‌تواند منجر به بزرگ شدن منافذ شود.

قبل از خواب آرایشتان را پاک کنید

یکی از عوامل اصلی مسدود شدن منافذ پوست، ماندن آرایش روی پوست برای ساعت‌های طولانی است. هر شب قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید. هرازچندگاهی هم وسایل آرایش خود را تمیز کنید.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

از خوردن غذاهای پرکربوهیدرات و چرب خودداری کنید. مطالعات نشان می‌دهد که رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا می‌تواند منجر به بروز آکنه شود و حتی بزرگ شدن منافذ شما شود. رژیم‌های غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی ضروری، به داشتن پوستی درخشان، محکم و سالم کمک می کنند.

راه های مختلف درمان منافذ باز

در کلینیک‌های زیبایی برای بستن منافذ باز پوست شما از راه‌های مختلفی استفاده می‌شود. اگر تمایل دارید از این راه استفاده کنید، توجه داشته باشید که هرچند این نوع درمان از سایر درمان‌ها سریع‌تر و مؤثرتر است، اما مداومت داشتن و تکمیل پروسه درمان، برای گرفتن یک نتیجه خوب، ضروری است.

بیایید باهم چند نوع از درمان‌های کلینیکال برای درمان منافذ را بررسی کنیم.

مزوتراپی برای بستن منافذ باز پوست

مزوتراپی شامل تزریق محلول‌های خاص به لایه‌های میانی پوست (مزودرم) است. این محلول‌ها معمولاً حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی، آمینواسیدها و سایر مواد مغذی هستند که به بهبود بافت پوست کمک می‌کنند. در مورد منافذ باز، مزوتراپی می‌تواند با تحریک تولید کلاژن و الاستین، به بهبود الاستیسیته و ساختار پوست کمک کند.

از آنجایی که کم‌آبی یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد منافذ باز است، مزوتراپی یا تزریق مزوژل به آبرسانی عمیق پوست کمک کرده و این کم‌آبی را جبران می‌کند. این فرایند منجر به کاهش ظاهر منافذ باز می‌شود و بهبود کلی در کیفیت و سلامت پوست ایجاد می‌کند.

درمان منافذ با لیزر فرکشنال

لیزر فرکشنال یک روش درمانی مؤثر برای کاهش ظاهر منافذ باز پوست است. این روش با ایجاد میکرو آسیب‌های کنترل‌شده در لایه‌های عمیق‌تر پوست، فرآیند طبیعی ترمیم پوست را تحریک می‌کند و تولید کلاژن و الاستین را افزایش می‌دهد. این افزایش کلاژن و الاستین باعث بهبود ساختار پوست، کاهش منافذ و افزایش سفتی و الاستیسیته پوست می‌شود.

لیزر فرکشنال می‌تواند به تدریج ظاهر منافذ باز را کاهش داده و به بهبود کلی بافت و یکنواختی پوست کمک کند. برای اطلاعات بیشتر، مشاوره با متخصص پوست توصیه می‌شود.

درمان منافذ باز با لیزر فرکشنال

میکرونیدلینگ و بستن منافذ

مکانیزمی که میکرونیدلینگ برای بستن منافذ باز پوست طی می‌کند، شباهت‌هایی با لیزر فرکشنال دارد. یعنی با یک فرایند غیرجراحی باعث ایجاد آسیب‌های ریز در نواحی مورد نظر می‌شود تا پاسخ طبیعی ترمیم زخم پوست شما را تحریک کند.

این نکته را درنظر داشته باشید که میکرونیدلینگ در کلینک‌های زیبایی با قیمتی کمتر از درمان با لیزر فرکشنال انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *